جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
فراساحل یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۲۹:۳۴

ذخیره انرژی آب دریا با دیوار شناور

باشگاه خبری فراساحل: در میان صدها هزار نفر از بزرگان کشورهای سراسر جهان که در پاریس برای نجات سیاره زمین از تغییرات آب‌وهوایی آینده دور هم جمع شده بودند، شرکت Waterstudio یک دیوار موج‌شکن شناور را برای مشکلات امروز زمین ارائه کرده است. این دیوار موج‌شکن موسوم به “پارتنون” (Parthenon) نه تنها امواج را می‌شکند، بلکه انرژی بسیار زیادی به اندازه دو برابر ژنراتورها انرژی تولید می‌کند.

طراحان با استفاده از آب رودخانه هادسون عملکرد دیوار پارتنون را توضیح دادند. این رودخانه دارای امواج سنگینی است و این قدرت زیاد و مداوم امواج رودخانه موجب خوردگی دیوارهای بنادر می‌شود. اما دیوار شناور جدید عملکرد متفاوتی داشته و با تبدیل نیروی وارده از امواج به انرژی الکتریکی، موجب کاهش قدرت امواج به دیوار می‌شود.

ستون‌های این موج‌شکن شامل سیلندرهای نزدیک به یک متری است که در جهت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت با سرعت کم می‌چرخند. انرژی تولیدی این چرخش در جعبه بتنی در سکوی شناور ذخیره می‌شود. سیلندرها با آب پر شده و دارای ساختار انعطاف‌پذیر هستند که در نتیجه بر دیوار تاثیر نداشته و انرژی آب را کاهش می‌دهند. تمامی این موارد در بستر رودخانه مهار شده و در بالای آن فضای سبز و بولوار قرار دارد.

این طراحی با الهام از معبد یونانی شهر غرق شده آتلانتیس ساخته شده است.



  کد خبر : 966
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :